از آنجایی‌که پیوسته در حال دریافت سؤال‌هایی بر روی سامانه‌های تهویه مطبوع944 می‌باشم، به نظر می‌آید که هم‌اکنون وقت آن فرارسیده که یکسری اطلاعات تعمیراتی مفید در دسترس قرار دهم. کار کردن برروی سامانه‌های تهویه مطبوع 944 با کار کردن بر روی سایر سامانه‌های تهویه مطبوع خودکار تفاوت ندارد. آن‌ها تمامی اجزایی را که سایر سامانه‌های تهویه مطبوع بر اساس آن با روشی مشابه عمل می‌کنند را دارا می‌باشند. اولاً، اگر شما با مشکلی در سامانه تهویه مطبوع 944 خود مواجه هستید، دو راه حل به منظور رسیدن به حل این مشکل وجود دارد.

راه حل اول جایگزینی قطعات می‌باشد، با این امید که آنقدر خوش‌شانس باشید که بتوانید قطعات معیوب را در مرتبه اول جایگزین نمایید. روش دیگر می‌تواند شامل انجام آزمایش‌های واقعی به منظور محدود کردن دلایل احتمالی مشکل مربوطه باشد. به منظور آزمایش صحیح سامانه‌های تهویه مطبوع و محدود کردن دلایل احتمالی مشکل، ناگزیر باید بر روی یک دستگاه تهویه مطبوع، به‌عنوان معیار، سرمایه‌گذاری کرد. برای عیب‌یابی درست سامانه‌ تهویه مطبوع، قبل از این‌که به عیب‌یابی یک سامانه واقعی بپردازیم، بررسی و درک نحوه عملکرد چرخه تهویه مطبوع اتومبیل بسیار مفید خواهد بود. بنابراین، با بحث بر روی تئوری عملکرد سامانه تهویه مطبوع اتومبیل شروع خواهیم کرد. دو نوع سامانه‌ تهویه مطبوع عمده در اتومبیل‌ها وجود دارد. نوع سامانه توسط وسیله‌ای تعیین می‌شود که وظیفه کنترل انبساط مایع فشار بالا، دمای بالای و تبدیل آن به مایع فشار پایین، دمای پایین را بر عهده دارد. یک سامانه از شیر انبساط استفاده می‌کند، درحالی‌که سامانه دیگر از یک لوله اوریفیس استفاده می‌کند. دستگاه‌های 944 از سامانه شیر انبساط بهره می‌برند. ما در مورد نحوه عملکرد هر دو سامانه بحث خواهیم کرد. قطعه اول در یک چرخه تهویه مطبوع کمپرسور می‌باشد. کمپرسور سردساز گاز دمای پایین را دریافت می‌کند و آن را به فشار و دمای بالا فشرده می‌کند. سردساز سپس به کندانسور که در مقابل  تشعشع‌کننده (رادیاتور) قرار دارد، فرستاده می‌شود.کندانسور مقداری از گرما را از سردساز می‌گیرد، که این موضوع سبب می‌شود که سردساز فاز خود را از گاز داغ به مایع گرم تغییر دهد. در سامانه تهویه مطبوع دارای شیر انبساط، مایع گرم سپس از روی یک خشک کن عبور می‌کند تا رطوبت از سردساز زدوده شود و همچنین قابلیت مبدل حرارتى سردساز به حداکثر میزان خود برسد. در سامانه‌های 944، خشک‌کن یک محفظه افشان کوچک می‌باشد (احتمالاً دارای یک شیشه مرئی در بالای آن) که تقریباً در نزدیک راننده و در طرف چراغ خودرو قرار داده شده است. هنگامی‌که سردساز از خشک کن عبور می‌کند، هیچ تغییر فازی در آن رخ نمی‌دهد. پس از آن سردساز از شیر انبساط عبور می‌کند. شیر انبساط دارای یک حس‌گر خط می‌باشد که به مکش کمپرسور متصل شده است. شیر انبساط فشار را در قسمت مکش کمپرسور سامانه تهویه مطبوع اندازه می‌گیرد و آن را تعدیل می‌کند تا فشار را در مکش کمپرسور نگه دارد. شیر انبساط در سامانه‌های 944 در نزدیک جای پای سرنشین، در مجاورت کنسول میانی و در کنار دیواره گرم قرار داده شده است.